ابتدایی ترین قسمت در کدهای html
HTML یک زبان نشانه گذاری است نه یک زبان برنامه نویسی ، مانند Java ، Ruby ، PHP و غیره.
برای مشاهده صفحات HTML به یک مرورگر نیاز هست.مرورگرهای وب تگ های HTML را نشان نمی دهند .
اما از کدهای html برای تفسیر محتوای صفحات وب استفاده می کنند.
یک فایل HTML به سادگی یک فایل متنی است که باید با پسوند .html یا .htm ذخیره کنیم.
برای شروع نوشتن کد های HTML فقط به دو چیز نیاز دارید :
1- ویرایشگر ساده متن.
2- یک مرورگر وب .
ایجاد یک سند html
ویرایشگر نوت پد خودتون رو باز کرده و کدهای زیر رو تایپ کنید
مثال های کاربردی
<!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <title>A simple HTML document</title> </head> <body> <p>Hello World!<p> </body> </html>
حالا سند رو با پسوند html در دسکتاپ خودتون سیو کنید
پس از سیو کردن در دسکتاپ فقط کافیست دو بار روش کلیک کنید تا باز شده و نتیجه کدهای خودتون رو ببینید.
یه توضیح کوتاه هم جهت کد های بالا که در بین علامت های زاویه ای مانند <> هست میدم
DOCTYPE html اعلامیه نوع سند است. این مرورگر را راهنمایی می کند که این سند یک سند HTML5 است.
head اطلاعات مربوط به سند را ارائه می دهد ،
title عنوان سند رو مشخص میکند
body بدنه اصلی سند را شامل میشود مانند, (پاراگراف ها ، پیوندها ، تصاویر ، جداول و غیره) است که در مرورگر وب به کاربر نمایش داده می شود.
p بمعنی پاراگراف میباشد.
نتیجه :
ما تونستیم اولین سند html رو با کد ها ایجاد کنیم و نمایش جمله Hello World! رو در مروگر ببینیم در آینده ایی نزدیک خواهید دید با کمی تلاش و تمرین html رو یاد گرفتید.
در پناه خداوند