نوین وب هاست
  • کاربری پشتیبانی
  • چاپ کردن php با echo و print

    چاپ در php چیست ؟

    با یه بحث دیگه در زبان برنامه نویسی php  روپیش ببریم .
    چاپ و حروجی گرفتن در php بوسیله دو دستور echo و print این دو دستور ,
    با اینکه هر دو یه کار انجام میدن کمی با هم فرق دارند همین باعث شده از echo بیشتر استفاده بشه
    ولی شما برای تمرین پیشنهاد میکنم در باره این دو دستور تحقیق کنید حالا بریم با یه مثال ساده اشنا بشیم…
    دوستان دقت کنید حتما اگر هم میخوایید عین مثال رو کار کنید
    عیبی نداره فقط سعی بشه دونه بدونه از کدها تایپ شود و بازم میگم کپی پیس ممنوع

    <?php
    echo "hello world";
    ?>
    

    خروجی این دستور چاپ میشود :

    hello world

    برای جدا کردن هر خط از دستورات در php از علامت سمی کالن ( ; ) استفاده می شود.

    کامنت گذاری یا توضیحات در کد نویسی

    ببینید عزیزان کامنت گذاری در واقع نوشته میشه ولی خروجی نداره و فقط صرفا کار یه راهنما رو انجام میده . پس لازم نیست حتما نوشته بشه اما کد نویسان حرفه ای گامنت گذاری میکنند بجهت اینکه هم کد نویسی استانداردی انجام داده باشند و هم اگر دیگران خواستند از کد ها در جایی استفاده کنندبرایشان گویا تر باشه.

    برای درج توضیحات در یک خط از //  و برای توضیحات در چند خط از /* در  شروع و */ در پایان توضیحات استفاده می شود به مثال توجه کنید کاملا براتون جا خواهد افتاد.

    <?php
    // نوشته ها دیده نمیشن و هیچ خروحی ندارن
    
    
    /*
    در اینجا هم نمونه  و 
    مدل چند سطری را ملاحظه میکنید
    */
    
    echo "<h1>Hello PHP!</h1>";
    ?>

    خب خروجی این کد ها میشود

    Hello PHP!