وب سرورانجین ایکس بهمراه آپاچی (تصویری)
نصب وب سرور انجین ایکس همراه آپاچی به دو صورت قابل نصب میباشد .
روش اول از طریق اتصال با ssh و اجرای دستورات فوق و روش دوم با استفاده از رابط گرافیکی کاستوم بیلد 2
در اینجا ما با استفاده از کاستوم بیلد 2 در دایرکت ادمین ,
نحوه نصب وب سرور انجین ایکس رو در کنار آپاچی توضیح داده , تا سرعت لود سایت رو بهبود ببخشیم.
وارد صفحه نخست پنل دایرکت ادمین Admin Level
و مانند تصویر زیر رو گزینه CustomBuild 2.0 کلیک کنید تا به صفحه افزونه وارد شوید .

مانند تصویر زیر روی گزینه ی Edit Options کلیک کنید. و php-fpm رو فعال کنید

سپس در پایین تر همانند تصویر در قسمت WEB Server Settings
گزینه ی nginx_apache رو انتخاب کرده و در انتهای صفحه گزینه save کلیک کنید .

بعد به صفحه ی اول افزونه برگردید و روی گزینه ی Build Software کلیک کنید و مثل دو تصویر زیر روی Build ها کلیک کنید


نتیجه :
در این نوشته سعی شده نحوه نصب و راه اندازی وب سرور انجین ایکس رو در کنار آپاچی توضیح بدیم و امیدواریم توانسته باشیم این امر رو به انجام رسونده باشیم و نیازمند نظرات سازنده شما هستیم در پناه ایزد متعال